blog.eReport.sk
Ilustračné foto:fb

Písomná aj ústna maturita mali prebehnúť. Získavať si voličov rušením maturít je nechutné

Ak ma niekto z mladých bude kritizovať za tento post, nevadí. No taký človek by sa mal vážne zamyslieť nad prístupom k sebe samému. Počas petičnej akcie som sa s tým stretol veľakrát: “nechcem to teraz podpísať, lebo keď vládnu, nemusím chodiť do školy a možno mi ešte aj zrušia maturity. keď budem mať maturitné vysvedčenie, možno to podpíšem”. Nemyslím si, že je Grohling so svojimi zamestnancami taký hlúpy, aby si myslel, že takéto “odpúšťačky” a “dávačky” niekomu z tých maturantov pomôžu.

Zrušením maturít nechutne získavajú voličov

Vážne je už len to, že nechodia do školy už rok a bez konkrétnejšej snahy nájsť riešenie, aspoň v podobe výrazného skvalitnenia online výučby, ktorá je podľa väčšiny jej absolventov “pohodka, skoro nič nerobíme“, alebo “mám školu len dvakrát do týždňa”. Takto predsa to školstvo nesmie fungovať. Čo vychovávame z tých detí? Za ten čas sa asi najlepšie naučili to, ako zároveň byť na online hodine a mastiť playstation. Vychádza mi z toho teda akurát tak to, že sa SaS rozhodla získavať si skupiny prvovoličov takýmito trápnymi krokmi. Inak si neviem vysvetliť, prečo Grohling ruší maturity v podstate posledných hodinách svojho mandátu, ako keby to bola jeho vlajková loď. Je vedecky dokázané, že mladí voliči sa rozhodujú väčšinou emocionálne, nie racionálne.

Strana, ktorá ma v gescii ministerstvo školstva, sa to jednoducho rozhodla zneužiť. Je to nezodpovedné, diletantské a je to dôkazom, že pre ministra školstva platí to isté, čo sa hovorí o Remišovej. Kým nič nerobil, vyzeralo to, že by niečo vedel robiť, no odkedy niečo robí, tak už všetci vieme, že robiť nevie. A to nehovorím o tom, ako vysmiaty bol v dnešnom teleráne. Pri pohľade na moderátorov by človek povedal, že minister oznamuje niečo závratné a skvelé. Ak sa chcú takýchto politikov a ich krokov takéto médiá hlavného prúdu držať za každú cenu, budeme len radi, môžu ísť s nimi až do pomyselného politického hrobu.

Riešenie by pri tom mohlo byť také jednoduché. Stačí odložiť naivnú predstavu o školákoch, ktorí dodržiavajú všetko, čo im vladár Matovič nakáže. Deti (našťastie) nesedia doma a trochu sa aj hýbu po vonku. Ak by bolo podľa Matoviča, máme tu ku koronavírusu ešte hromadnú obezitu. Takže na ulici bežne vidíme skupinky tak 3-6ich detí. Nemajú školu, tak si užívajú voľno, tí starší si vypijú niekde na byte. Keby sa minister takto pozrel realite rovno do očí, zistil by, že nie sú problémom ani písomné maturity, ani ústne. Školy sú zatvorené, až na pár výnimiek. Učitelia by si určite našli čas na 2 maturitné týždne. Maturitné ročníky by sme rozdelili podľa kapacity školy do skupín 3-6 ľudí (približne tak, v akom počte chodia spolu aj tak von a na byty).

Využili by sme triedy, telocvične, jedáleň a ďalšie priestory, z ktorých by sa dali urobiť provizórne učebne. Dozoru by bolo vzhľadom na to, že učitelia nemajú bežné vyučovanie dosť. Písomné maturity by prebehli a bolo by to bezpečné. Ústne maturity. Prepáčte, ale model, ktorý minister predstavil, ma rozosmial. Voľakedy sme maturovali povinne a dnes citujem “ak študent nie je spokojný s výslednou známkou vypočítanou ako priemer koncoročných známok a polročných známok z dvoch posledných ročníkov, môže využiť možnosť absolvovať ústnu odpoveď”. To myslíte vážne, pán minister? Pri tom… ak predsa môžu ústne odpovedať niektorí, ktorí o to požiadajú, môžu všetci.

Skúšky bežne prebiehajú online formou a takouto formou by mohli prebiehať aj teraz. Stačilo sa s tým trochu pohrať, byť kreatívny, pretaviť nápady do praxe. Nie je výhovorkou, že žiak môže mať na stole učebnicu a z nej čítať. Schopný učiteľ vie predsa položiť otázky, ktoré smerujú k tomu, či vie študent v danej téme premýšľať, nie či sa ju naučil naspamäť, alebo či ju číta z knihy. Predpokladám, že aspoň jeden z troch v komisii má predpoklady pokladať dobre otázky (ak by to tak nebolo, sme na tom ešte horšie). Ak učiteľ vie položiť dobré otázky, je úplne jedno, či má študent na stole učebnicu.

Záverom teda konštatujem, že ústne a písomné maturity mohli prebehnúť a neprebehli len z dvoch dôvodov:1. lenivosť a neschopnosť ministra 2. špinavá a trápna snaha o získanie si emocionálne sa rozhodujúcich prvovoličov a mladých voličov. Školstvo je mimoriadne podstatná oblasť, ak sú vážne pochybnosti o vzdelávaní, je to aj bezpečnostná otázka. Nevzdelané obyvateľstvo preukázateľne vytvára bezpečnostné problémy a ťažšie znáša tie, ktoré už existujú, teda napríklad aj koronavírus, alebo chorého človeka na čele štátu.

4.3 9 hlasov
Hodnotenie článku
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Autor blogu

Robert Bestro

Som politický stratég so zameraním na bezpečnostnú, hospodársku a športovú politiku. Vyštudoval som bezpečnostné a strategické štúdie, hospodársku politiku a medzinárodné vzťahy na MU v Brne. Za sebou mám skúsenosti s prácou v treťom sektore ako predseda MSD, ktorým som dodnes, ďalej na Úrade podpredsedu vlády a v NR SR so zameraním na obrannú a bezpečnostnú politiku. V súčasnosti pracujem ako politický stratég pre ľavicové subjekty.

AKTUÁLNE v politike

RSS Error: https://ereport.sk/politika/rss is invalid XML, likely due to invalid characters. XML error: EntityRef: expecting ';' at line 91, column 411

Archív blogov

Sledujte nás

Nehanbite sa, ozvite sa. Radi sa stretávame so zaujímavými ľuďmi a nachádzame nových priateľov.